samedi 25 août 2012

Tour de l`Annapurna

L’Annapurna, le toit du monde à peu de chose prêt, compte 11 sommets sur une seule et même arête. Ils dépassent tous les 7000 mètres d'altitude. Faire le tour de cette chaîne de montagne est une chose qui nous faisait rêver depuis bien longtemps. Outre les paysages magnifiques et la rencontre des différentes communautés qui habitent la région, nous avons appris à mieux connaître deux personnages bien singuliers, nous-même! 15 jours de trek à raison de 7 à 9 heures de marche par jour pour culminer au Throng-la pass à 5414m d’altitude. Une mise à l’épreuve et une vraie aventure.

Le voyage continue et le temps nous manque pour assembler les images et vous conter ce que nous y avons vécu. La première de ce court métrage aura lieu à notre retour en décembre. En attendant, voici un aperçu



8 commentaires:

  1. Joachim van walle25 août 2012 à 09:31

    hey ced, (en maude)

    amai, da's lang geleden, zo lang geleden zelfs dat ik ook je blog vergeten ben...:-(
    Uw zeer mooie filmtrailer heeft me er opnieuw naartoe gelokt en ik heb precies veel lectuur in te halen, alleszins de foto's zien er super uit ! je reis doet me denken aan de film "into the wild", met muziek van eddie vedder. Je hebt hem vermoedelijk al wel gezien, maar mocht je hem nog niet gezien hebben kan ik je hem alleen maar aanraden, de muziek is ook fantastisch.
    Ik vind het alleszins super dat je die reis maakt. Als je terug bent wil ik graag nog eens met je afspreken, je lijkt me trouwens helemaal veranderd, in vergelijking met onze tijd samen aan de VUB en de fijne herinneringen in Nijmegen... ik herinner me trouwens nog een fijn partijtje schaak op één of andere markt in Nijmegen, met heerlijke koffie en een zee van tijd...
    Trouwens, een nieuwe tandpasta heb ik niet, maar ik apprecieer je eerlijkheid rond je vragen omtrent je blog !
    Met ons gaat alles goed, Loes en Gus worden groot, ze zijn nu 6 en 3 jaar. Fijne leuke kinderen. Ik werk nog steeds op enkele meters van de deur van het CAW, stel je voor !
    alleszins,misschien tot in december bij je voorstelling van de film.
    het ga je/jullie goed en tot later.
    groeten, Joachim

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Hé Joachim,

      'In to the wild' zo voelen we onze inderdaad af en toe tijdens deze reis. Heel bijzonder is echter te kunnen ervaren dat in die momenten ons 'nergens' altijd het 'ergens' is van iemand anders. Met wat nieuwsgierigheid en de wil om de andere te ontmoeten wordt alles weer snel vertrouwd.

      Leuk om van je nieuws te ontvangen. De wereld verkennen is zeker een avontuur. Een gezinsleven en 2 kinderen opvoeden is er zeker ook één en niet de minste.

      Reden genoeg om bij onze terugkeer af te spreken ;-)

      Hou je goed, groeten aan het hele gezin.

      Cédric



      Supprimer
  2. Hei Cédric en Maude,

    Blij te zien dat er weer een nieuw stukje blog bijgekomen is!
    Om te watertanden...Ik kijk ook heel erg uit naar de voorstelling van the movie !

    Héél veel RESPECT voor jullie tocht en jullie durf, jullie doorzetting enz.
    Jullie zien er gelukkig uit. Bedankt dat we dit mee kunnen volgen.

    Groetjes,
    Catherine

    RépondreSupprimer
  3. On en a pris plein les mirettes....Waouhhhhh
    il faut dire que c'est magnifique et impressionnant!
    Vivement la version intégrale à votre retour!
    Gros becs de la Tchaux.
    Elane et Nicole

    RépondreSupprimer
  4. Super on a réussi à mettre un commentaire!!!
    Nous aussi nous sommes des aventurières!
    Il nous aura fallu le temps...mais tout vient à point à qui sait attendre!!!!!!
    On aura tout compris quand vous serez de retour!

    :-) Eliane et Nicole

    RépondreSupprimer
  5. o ja, ik heb de trailer laten zien aan onze meisjes en Aura, altijd geïnteresseerd in wat avontuur, gaat als ze groot is ook op stap met een "grote rugzak en wandelstokken" voor in de bergen - weliswaar samen met haar paard (dat ze gaat kopen als ze 18 is)
    x

    RépondreSupprimer
  6. j'ai mal aux jambes pour vous! qu'est ce que c'est beau ; mais qu'est ce que c'est haut! j'ai hâte de voir le long métrage...

    RépondreSupprimer